BLACK i FRUGO nagrodzone przez kupców
23.05.2014

Marki BLACK i FRUGO zostały wyróżnione w prestiżowym plebiscycie „Złoty Paragon 2014 – Nagroda Kupców Polskich” organizowanym przez miesięcznik HURT & DETAL. Napoje i lody FoodCare otrzymały nagrody dla najlepszych produktów rynku FMCG w Polsce. 

Złoty Paragon i tytuł Lidera Sprzedaży w kategorii „Napoje” trafił do soczyście zielonego FRUGO w charakterystycznej szklanej butelce o pojemności 250 ml z klikającym kapslem. Zielone FRUGO to subtelna słodycz jabłka i kiwi, przełamana orzeźwiająco kwaśną cytryną, dopełniona tropikalnym lulo. Mroźna wersja zielonego FRUGO w postaci lodów została ponadto wyróżniona w kategorii „Lody i sorbety”. Z kolei, wysoce energetyczny BLACK Energy Drink Classic w puszce 250 ml otrzymał wyróżnienie w kategorii „Napoje energetyczne i izotoniczne”.

Tegoroczny plebiscyt „Złoty Paragon 2014 – Nagroda Kupców Polskich” zorganizowany został przez redakcję branżowego miesięcznika HURT & DETAL na podstawie badania przeprowadzonego na próbie 570 kupców. Dane pochodzą ze wszystkich formatów sklepów oraz pełnego zakresu geograficznego kraju. Kupcy z całej Polski już po raz czwarty przyznali wyróżnienia produktom i usługom, które w sposób szczególny wpłynęły na rozwój handlu detalicznego w Polsce i wyróżniły się największą konkurencyjnością na rynku. 

Uznanie w oczach polskich kupców ogromnie nas cieszy. To właśnie właściciele i menedżerowie sklepów mogą najlepiej ocenić, które marki i produkty rozwijają handel detaliczny w Polsce, a tym samym wyróżniają się największą konkurencyjnością. Nagrody dla FRUGO i BLACK stanowią dla nas potwierdzenie, że brandy te, jako liderzy w swoich kategoriach, wyznaczają standardy i napędzają rozwój całego rynku. Z tego miejsca pragnę ogromnie podziękować za oddane głosy – powiedziała Paulina Włodarska-Grodzińska, Dyrektor Marketingu FoodCare

FRUGO jest najchętniej wybieranym napojem w szklanych butelkach w Polsce. Z udziałami rynkowymi na poziomie 41 proc. w ujęciu wartościowym i 37 proc. pod względem liczby sprzedanych sztuk, FRUGO nieprzerwanie utrzymuje pozycję lidera swojej kategorii. Doskonałymi wynikami może się także poszczycić BLACK Energy Drink. BLACK jest numerem 1 na rynku energetyków z udziałami na poziomie 15,7 proc. pod względem ilościowym w sztukach . 

Źródło: FoodCare za Nielsen, Sprzedaż wartościowa i ilościowa w sztukach, Total Polska, kwiecień 2013 r. – marzec 2014 r., kategoria Napoje w szklanych butelkach

Źródło: FoodCare za Nielsen, Udziały ilościowe w sztukach, Total Polska, kwiecień 2013 r. – marzec 2014 r., kategoria Napoje energetyczne